Skolor hit och dit

Jag har ångest över vad jag ska göra med mitt liv. Hade någon frågat mig för 6 månader sedan så hade jag dock vetat exakt. Statsvetenskap och nationalekonomi på Uppsala Universitet var mitt självklara val eftersom jag intresserade mig för politik och samhällsfrågor men en dag slog mig tanken, att varför ska jag plugga det jag borde och inte det jag vill. Jag vill ändå inte göra något som har med statsvetenskap och ekonomi att göra, det ger mig snarare rysningar. Jag vill arbeta med Fashion marketing eller Fashion management och då kommer jag inte så långt på Uppsala universitet. Så nu sitter jag för hundrade gången och googlar runt mig på diverse modeskolor och återigen har jag verkligen fastnat för Esmod här nere i Paris. Det är många som varnat mig för den och sagt att den bara är dyr men de har ett treårigt program på engelska som jag verkligen, verkligen vill läsa. Frågan är bara vad man ska få de där 300 000 kronorna till avgiften från. Och om jag verkligen är redo att stanna här i Paris så länge.

Kommentarer
Postat av: Bells

CSN! Eller stipendium!

2009-03-11 @ 08:09:53
URL: http://bells.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0