Le week-end

Okej, de senaste dagarna har vart galna om jag säger så. Har flängt runt som en tok på diverse fashionpartys och mitt i allt plugg och festande så hann jag till och med springa på en visning.

Torsdagen spenderades som vanligt på Bonheur des dames med Josefina där det vankades open-bar, maskball och chockladmousse. Efter några dl ren vodka förmycket så åkte vi till Cha Cha för Buvez Madison à pleine bouche. Det var en helt jävla fantastisk kväll då jag bland annat roade mig med två manliga D&Gmodeller, träffade min italienska modefotograf och stiftade bekantskap med en stylist som jobbar för YSL och Christian Louboutin. Det skålades i vodka-cranberry och spelades lite gitarr uppe i Cha Chas musikrum (vilket förövrigt var en besvikelse, så även le Salle du bains som jag hört så mycket om). Det blev sen hemgång och en jäkla jobbig fredagsmorgon i skolan.

 

Som sagt, jävligt trött fredag och när jag struttade ner längs Boulevard Saint Michel med gårdagens smink och smutsigt hår fick jag ett sms från italienaren som frågade om jag gillar Vivienne Westwood. En dryg halvtimme senare befann jag mig relativt uppfräschad på 7, Place Vendôme för att se en helt fantastisk visning med lager på lager, stickat, ull, haute-coutureklänningar jag skulle kunna döda för och Pamela Anderson. Utanför visningen blev jag fotad av asiatisk paparazzi och jag blev extremt obekväm när jag tvingades posera bakfull framför en stor blixtrande kamera utan anledning, kanske trodde han bara att jag var någon b-kändis. Petter som försökte smygfota modeller fångade ögonblicket med bilden är helt klart för osmickrande för att visas upp för allmänheten.

 

Som andra fredagskvällar så spenderade vi även denna hemma chez La Perle med Suvignon blanc och för många cigaretter. Efter det en sväng till Cha Cha men då jag hade ett rejält sömnunderskott så gick vi hem tidigt efter att jag mer eller mindre somnade sittandes mitt i vimlet av modefolk och modeller. Lördagen ägnades åt shopping med fina Mikaela då jag kände att jag behövde något nytt att använda under modeveckan. Det dracks lite vin, dansades till Grease och åts middag hemma hos mig med tösen innan vi begav oss till Rue Pastourelle för att hinka vin hemma hos tjejerna. Vi åkte förbi fashionpartyt som Fashion-TV höll i, vilket visade sig vara en total flopp av ett gäng amatörer, vi stod sedan och trampade alldeles för länge utanför Le Régine (då Kayne West gick in precis innan oss) och jag och Mikaela bestämde oss istället för att åka till Cha Cha för att kolla läget. 



Det blev en väldigt lyckad kväll med champagne, en Pete Doherty-kopia för min del och mycket dans. Så lyckad kväll att jag idag inte vaknade när italienaren smsade och frågade om jag ville gå på Emanuel Ungaro-visningen. Ibland blir jag så jävla irriterad på mig själv. Hur som, EXTREMT bra veckoslut. Och nästa vecka ser ut att bli minst lika bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0