darling i Paris

Ursäkta den dåliga uppdateringen i helgen med jag har haft min fina darling Bells på besök och det har vart ett minst sagt späckat schema med shopping, barhoppande och turistande. I torsdags promenerade vi runt halva stan och bara tog det lugnt och avslutade sedan kvällen med Bonheure des dames och Cha Cha, as usual (Dock var jag lagom sliten efter att ha lämnat Baronen halv sju samma morgon, hej sömnunderskott?). Fredagen spenderades också på stan där Bella köpte finaste Miu Miu-väskan, lunch på Ile Saint-Louis och sedan blev det middag på Bofinger med Herr och Fru Swahn. Pilgrimsmussle-mousse, oxfilé och Pommery är inte helt fel när man levt på pasta med tomatsås i två månader.

Vi tog en sväng förbi La Perle och hälsade på nära och kära och sedan hamnade vi i tidernas finaste lägenhet i Marais med Mimi och Josefina för fransk hemmafest som var minst sagt intressant. Det var mingel, rökande inomhus och vodkadrinkar till fyra på morgonen och efter det bangade vi Baronen och åkte istället hem och sov. Igår utforskade vi Le Bon Marché där vi unnade oss en flaska Bordeaux från 2003 och lite annat smått och gott. Det blev en trevlig middag här hemma och sedan tog vi tag i livet och begav oss till Cha Cha igen för att få det bekräftat att det inte är vad det tidigare varit.

Imorse kramade jag Bella hejdå vid metron och fortsatte sova till klockan 17 vilket irriterar mig något enormt. Det har hur som vart väldigt mysigt att ha sin bästa vän här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0