När livet jäklas med mig

För ett halvår sedan drömde jag om att få läsa Modevetenskap på Stockholms Universitet och bestämde mig för att om jag kom in där (vilket jag aldrig skulle göra) så skulle jag stanna i Stockholm. Sedan hittade jag Instituto Marangoni i Paris som har en 3-årig Bachelorutbildning i Fashion Business som är precis allt jag letat efter och planen är nu att åka tillbaka till Paris för att slipa på franskan och sedan börja där till nästa höst. Självklart har jag kommit in på Modevetenskap på Stockholms nu och hela mitt huvud är kaos av framtidsångest och pluggfunderingar. Jag vet att de båda skulle komplettera varandra väldigt bra och Modevetenskapen skulle verkligen öka min chans att komma in på Instituto men jag klarar inte av ett år i Stockholm. Jag måste nog sova på saken, och ta ett glas rosé för att lugna nerverna.


Kommentarer
Postat av: Hedvig

I hear you. Jag har också kommit in på Modevetenskap i Sthlm. Skitkul! Men man måste ju sova på saken som sagt. Framtidsångest och förvirring är min vardag känns det som ;)

2009-07-19 @ 18:24:54
Postat av: emelie

Hedvig: Ja det är verkligen en karamell att suga på. Jag har hur som tackat ja utifall det skulle skita sig med jobb i Paris. antar att vi ses då! haha

2009-07-19 @ 19:01:01
URL: http://dontask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0