En Stockholmare i Paris part une

Onsdag:

Jag vet att ni är många som är nyfikna på min resa till Paris, och jag ska verkligen försöka hålla er så uppdaterade som möjligt. Idag är min första dag, ensam i den stora staden med väldigt många gator som väldigt få är utsatta på min gigantiska turistkarta. Jag har alltså yrat runt som den förvirrade turist jag än så länge är och tittat på omgivningarna. Tog mig en promenad längs Rue Saint Honoré fram till gatan där min lägenhet ligger och blev otroligt lättad och glad - kvarteren är hur mysiga som helst. Precis om hörnet från min lägenhet ligger Les Halles, McDonalds, massa små mysiga restauranger och affärer. Och jag har en hörnbar - en jävligt fräsch sådan också. Där kommer det bli drinkar efter inflyttningen.


Jag gick sedan vidare ner längs Boulevard Sebastanpol, över Seine, traskade förbi Notre Dame och åt lunch på ett ställe precis vid vattnet på vänstra stranden.


Annars har jag mest kollat lite i affärer, vilket håller på att bli min död eftersom jag inte ska köpa något, hamnade på världens största Sephoravaruhus och blev lyrisk. Nu har jag precis checkat in på hotellet och blivit uppgraderad till taksviten så jag har världens mysigaste rum med en gigantisk säng, takbjälkar och takfönster med utsikt över takåsarna (mycket tak där). På mitt nattduksbord står albumet med mina fina vänner uppställt. Så att jag inte känner mig ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0