En stockholmare i Paris part deux

Torsdag:

I Paris är det inte svårt att känna sig ensamast i hela världen, vilket jag gjorde igår. Traskade iväg i den bittra morgonluften till Sorbonne för inskrivningen och möttes av irriterade fransmän som inte kunde ett enda ord engelska trots att det mestadels är internationella studenter där. Jag förstod inte ens inskrivningslappen och var tvungen att akutringa till Jakob med gråten i halsen och få "förnamn" och "efternamn" översatt.


Gick sedan ner längs Seine och tittade på folk, solen sken och det åkte små turistbåtar på floden. Gick hela vägen upp till L'arc de triomphe, kollade lite i affärer, köpte mig en baugette och gick sedan tillbaka i solen. Åter till Sorbonne där inskrivningsprovet ägde rum vilket var ett totalt skämt. Jag förstod ungefär en fråga på hela provet och kommer med väldigt stor sannorlikhet hamna i nybörjargruppen, men hellre det än något som är för svårt. Träffade en riktigt fab grabb som jag hängde runt med ett tag. Blev ett glas rosé på en uteservering och en väldans massa modeprat - fantastiskt!

Nu sitter jag i sängen med senaste franska Vouge (som förövrigt har en fotosession med Hedi Slimane och de foton som jag nyligen publicerat) och äter Pan au chocolat som jag  blivit besatt av. Well, allt börjar bli bra nu- riktigt bra!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0