#74 Ett kuvert med ångest

Brevid mig ligger ett oöppnat kuvert från SEB innehållandes alla mina kontohändelser under 2008. Och jag säger å det, det är TJOCKT. Varje år så fasar jag för att se sanningen i vitögat gällande min privatekonomi - jag har ingen som helst koll på mina pengar och jag kommer antagligen aldrig få det. Vad är det dessa papper kan säga mig som jag inte redan vet?
- Att jag dricker alldeles förmycket och för ofta
- Att jag antagligen röker mer än jag tror
- Att jag ofta är för lat och tar taxi istället för buss
- Att jag på tok för ofta köper godis på 7eleven
- Att jag spontanshoppar förmycket kläder som jag aldrig använder.

Jag vet redan allt detta så alltså behöver jag inte se det tryckt på 30 papper. Nog klarar kuvertet kanske att ligga några dagar till, eller måste man ens öppna det?

Uppdatering: Åh, fel av mig. Bunten med papper var bara för sista kvartalet och inte för ett år. Ännu mer ångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0