#61 Kulturama

Jag älskar det mesta med att bo i Hammarby Sjöstad. Det ligger 15 minuter från city, det är lugnt och omgivningarna är fina. 7eleven håller öppet nästan dygnet runt och Max har världens godaste supremeburgare. Dock så finns det en ofantlig nackdel med att bo på Korphoppsgatan, vi är nämligen grannar med Kulturama som dagligen försöker "utbilda"  teaterapor och blivande musiker. Så, byggnaden bredvid mitt hus är alltså fyllt med kids som är helt övertygade om att de inte behöver en ordentlig utbildning därför att de ska ändå bli skådespelare i Hollywood eller rockstjärnor. Dessa människor får gärna göra precis vad de vill med sina liv, och vissa av dem kommer säkert bli väldigt framgångsrika inom sitt diverse område, det tvivalar jag inte på. Dock måste jag dagligen, eftersom jag själv är mer eller mindre misslyckad och arbetslös och går hemma hela dagarna, stå ut med att höra dessa teaterapor repetera repliker väldigt högljutt på min innergård och värst av allt, höra folk lära sig spela instrument. Det är ett jäkla bonkande på trummor, falska stämmor i mikrofoner och omusikaliskt gitarrspel som når mina öron så fort jag öppnar fönstret och det är en riktig pina eftersom de ofta börjar tidigt på morgonen. Så snälla Kulturama, flytta - eller stäng era fönster när ni ska utbilda dessa blivande rockstjärnor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0