#38 Frankrike

Jag har kommit på att jag typ älskar det svenska tåg- och tunnelbanesystemet. Åtminstone med anledningen av att man kan ta sig ända fram till alla IKEA-varuhus i stockholmsområdet. Jag har helt seriöst suttit i över en timme nu, med Google Earth, IKEAs franska hemsida och en tåg/tunnelbanekarta i högsta hugg och försökt lista ut hur jag lättast tar mig till ett varuhus utan att behöva gå flera kilometer över fält och vada genom floder, typ. En total jävla omöjlighet. SUCK!

Uppdatering; Jag gjorde precis franska institutets språktest för att se vilken ungefärlig nivå min franska ligger på. Eftersom att jag läst i tre år så kan man ju tycka att jag borde kunna prata rätt bra. Nej, Nej. Kursen de rekomenderade mig var den tredje lättaste och innehöll följande;

"A1+ Man lär sig: att inhandla något, att beskriva någon, måltidsvokabulär, kläder, djur, vanliga

oregelbundna verb, 'futur proche', 'passé composé', mm ." Kanske bör jag öva lite mer innan jag åker...


Kommentarer
Postat av: K

Ems! Du har helt forstort min underbara blogg, faktiskt. Mina porralvor och jag hade ju nagot speciellt.. bast for dig att dina naglar blev snygga!

2009-01-19 @ 14:44:53
URL: http://specialk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0