2008

2008 var året som verkligen går att jämföra med en berg-och dalbana. Det hade sina toppar och defenitivt sina dalar. Hela första halvan av året bestod egentligen enbart av planering och firande av studenten. Flakhysteri, en jäkla massa studentskivor och desto mer alkohol, sökandet efter den perfekta klänningen och mösspåtagning. Det var under den här perioden som jag träffade Elisabet lite random på en förfest hemma hos Sebastian och som väldigt snabbt blev en av mina absolut bästa vänner och själsfrände. Vi tog studenten den 5 juni vilket var en otroligt märklig känsla och jag har nog aldrig vart så glad och ledsen på samma gång som jag var då. Jag började jobba på Svensk Internetrekrytering och i juli åkte jag och Elisabet till Milano och spenderade några underbara dagar i en av världens bästa städer. Sommaren flöt förbi med mycket jobb, några dagar i skärgården och sena sommarnätter i Uppsala med Elisabet, Jakob, Gustav och Sebastian. Hösten kom, jag och Gustav firade vår 2-årsdag den fjärde oktober och en vecka senare, efter månader av bråk och besvikelse så gjorde vi slut. Det var nog antagligen det mest smärtsamma jag vart med om, men nu i efterhand är jag väldigt glad över att det tog slut då och att vi är goda vänner idag.

För att döva smärtan från le break-up så började jag gå ut, för mer eller mindre första gången här hemma i Stockholm - och sedan dess har Berns blivit som mitt vardagsrum. Jag har spenderat många sena kvällar och nätter där i sällskap av goda vänner och med alldeles för många drinkar i kroppen dansandes nere på 2.35:1 och på terassen. Och lagom till att jag började gå ut två gånger i veckan och dricka alldeles för mycket så började jag mitt konsultuppdrag på Regi, som gick åt helvette efter en månad då företaget var tvugna att skära ner på utgifterna. Sedan dess har jag egentligen inte gjort så mycket. Jag har umgåtts med mina vänner och min familj, och framförallt planerat min stora Parisresa.

Nyårsafton spenderades för första gången på länge i Stockholm, hemma hos darling Bells som hade ordnat en fantastisk nyårsmiddag och drink hemma hos sig i Mälarhöjden. Vi skålade in det nya året på toppen av något berg där vi såg hela stan och fortsatte sedan natten dansandes i Bellas kök, as usual. En bättre avslutning på året kan jag inte tänka mig. Ska bli intressant att se vad 2009 har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0