#0 Goda vänner växer inte på träd

Det är inte mycket som får mig att gråta tänkte jag säga, men då ljuger jag. Jag är sveriges mest blödiga person, men det är sällan jag gråter när jag är ledsen. Sätt på en sorglig/glad/fin/hemsk film och man får helt klart se några tårar leta sig ur ögonvrån eller säg något fint till mig när jag är lite känslig och jag börjar snyfta direkt. Någon som bara genom ett ord eller en blick kan göra mig rörd är Bella. Och det var nog när jag läste det här som jag verkligen insåg att hon är min allra bästa vän. Och som hon skriver, vi är väldigt lika, och trots en del olikheter, gnabb och meningsskiljaktigheter ibland och rätt ofta så är det hon som passar mig. Jag hörde någon gång att pingviner kan spendera hela sitt liv på att hitta den där andra lilla pingvinen som är rätt för just dem, och när de hittar den så lever de tillsammans till the end - och jag måste nog säga, hur corny det än låter, att Bella är min pingvin.

Jag är inte lika bra på att formulera lite vackra saker som hon har gjort i sitt brev till mig, och tur är väl det för hon vill alltid vara bäst. Och jag tror inte heller att jag behöver det, för hon vet antagligen att mitt tangentbord vid det här laget är blött och salt och att jag försökt 43 gånger att skriva något men inte blivit nöjd. Det är så vi fungerar, allt behöver inte formuleras i ord om vår vänskap, för den är vacker och fullständig som den är.
Hade jag vart en pingvin och Bella likaså, så skulle det liksom nu - alltid vara vi två!

Vi ses den 26e mars, det är 57 dagar / 1367 timmar til dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0