Trött jäkla dag

"I noticed that you don't smile in the morning!", well that's fucking true. Klockan 8.50 imorse jäktade jag ner i Metron vid Chatelet för att på något sätt ta mig till Raspail på 10 minuter där jag skulle ha mitt fonetiktest. Jag har alltid hört att den parisiska tunnelbanan ska vara så bra men det såg precis ut som Stockholm i rusningstid - störst går först, om vi utan vassa armbågar får snällt invänta nästa tåg, eller tåget efter det. Summan av kardemumman blev att jag blev drygt 15 minuter sen till provet och ytterligare 40 minuter sen till min franskalektion vilket var lagom pinsamt.

Efter drygt 3 timmars sömn inatt är jag fortfarande utslagen och vaknade nyss efter en liten powernap sedan klockan 13 då jag fullkomligt däckade på mina franskaböcker och sov som en stock. Ikväll blir det vin hos mina nyvunna (och gamla) svenska vänner här i Paris. Det visade sig att världen är jäkligt liten och tjejen jag hänger med på franskan har gått i samma grundskola som jag. However, efter det blir det en snabbis till Régine eller Chacha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0