När man märker att man är i frankrike

Ja fransmännen är verkligen inte speciellt logiska ibland. Jag lyckades med Js hjälp reda ut mitt schema och vi upptäckte att de lyckats fucka-upp hela planeringen. Varje dag har jag nämligen två timmars franska mellan 10-12, men på måndagar har jag även föreläsningar mellan 10-12 och 12-14. Att jag ska vara på två platser samtidigt är inte för mig speciellt logiskt men det är det tydligen för dem. Det finns inte heller en chans att jag lyckas teleportera mig mellan två kurser på en hundradels sekund så att jag hinner med föreläsningen som börjar klockan 12. Jag blir så trött!

Nu försöker jag hur som förbereda mig inför imorgon genom att gå igenom alla mina gamla franskaanteckningar från trean. Över hela bordet ligger det alltså papper med verb, prepositioner och tidsadverb. Well, det går iaf bättre än väntat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0