Lundi

Det disponibla beloppet på mitt konto är 32 kronor och jag är så galet shoppingsugen. Jag är inte bara i stort behov av tråkigt nödvändigheter som strumpor och strumpbyxor utan även av en helt ny vårgarderob. Jag upptäckte nämligen igår jag när jag skulle tvätta att jag bara behövde köra en maskin med kläder eftersom allt jag har är svart, och hur hett känns det egentligen nu när man ser folk i glada färger och ballerinaskor här nere. Jag får nog vänta till nästa vecka då jag äntligen får fylla på kontot efter en otroligt dyr månad. Jag önskar att mina föräldrar hade lärt mig värdet av pengar lite mer då jag nu när jag flyttade hemifrån inte hade någon som helst aning om vad mat och dylikt kostar. Vilket resulterat i att jag levt på pasta med tomatsås, baugetter med brie och pain au chocolat nu i drygt 30 dagar, och därmed ökat midjemåttet några cm. Nej nästa månad blir det skärpning med maten, jag kom inte ner till Paris för att käka upp min månadsbudget.

Ikväll blir det förhoppningsvis vinpimlande. Trots att jag egentligen hade lovat mig själv att vara vit fram till på onsdag då jag tog i lite väl hårt förra veckan, men det rycker så mycket i Suvigon-blanc-nerven att jag försöker få med tjejerna ut på dåligheter ikväll. I Paris är varje dag fredag, and I love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0