Student

Det känns helt sjukt att säga det - men vi tar studenten imorgon. Efter tolv års slit släpps vi fria från skolan och förväntas skaffa oss ett riktigt liv. Vad nu det innebär. Idag har jag två anställningsintervjuer, samtidigt. På något underligt sätt fick jag hjärnsläpp när jag bokade in den andra intervjun och tyckte nog att klockan fyra lät bekant då jag bokade in den första en kvart innan. Nu gäller det att prioritera!

Idag blir det mestadels förberedelser. Det är hår som ska tvättas och plattas, naglar som ska målas och pastasallad som ska tillverkas. Och om exakt ett dygn så har jag fått i mig ett par glas Pommery och lite pannkakor med mina fina fina flickor och står på skolgården i väntan på studentfotograferingen. Om 26 timmar sitter jag för sista gången i den matsal jag ätit lunch i i tre år och aldrig kommer äta i igen. Och om 27 timmar och 46 minuter kastar jag mig ut genom skolportarna på Östra Real med min vita mössa på huvudet och min goda väns hand i min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0