étudier?

Jag har aldrig vart speciellt bra på att plugga, vilket ni som följde e1989 säkert förstod. Dock har jag nu börjat fundera över om jag inte ska läsa statsvetenskap denna termin. Statsvetenskap har sedan länge vart en dröm jag aldrig trodde jag skulle komma in på, men på mitt antagningsbesked till Stockholms universitet så stod det minsann att jag var antagen. Jaha, att jobba och tjäna pengar eller inte? Det blir nog bara franska hörförståelse och muntlig kommunikation nu till hösten, tacka gud för kvällskurser (och kårlegget som kommer med dem!!).

Jag kan i alla fall meddela alla mina (typ 12) läsare att från och med slutet av januari 2009 så blir det Merci pour rien då jag lämnar Stockholm för att prova mina vingar i Paris. Fyra månader ska jag spendera i världens vackraste stad, drickandes rosé och läsa franska Vouge, och självklart lite Sorbonne på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0