Je ne comprendre pas

Jag är redan trött på franskan och jag har inte ens skrivit på kontraktet till lägenheten än. På tal om kontraktet så upptäckte jag nu ikväll att jag igåreftermiddag fått kontraktet (på franska, självklart) mailat till mig och det var tydligen meningen att jag skulle faxat över det inom 24 timmar. Jag tror inte att fransmännen är medvetna om att svenskar inte haft fax hemma sedan mitten av 90-talet och att vi knappt vet hur man använder en i dagsläget. Hur som så visade det sig i kontraktet ,som jag lyckades översätta på sämsta möjliga svenska, att mina rättigheter är ungefär lika med noll. Ser ut som att jag kan bli lämnade utan både värme och vatten utan att ha någonting att säga till om. Men men, det är bara att skriva på och hoppas att jag har gud med mig under hela resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0